Kenangan Bersama TUT !

Thursday 4 August 2011

Maaf . Sorry !



KESILAPAN . pekara normal terjadi pada setiap org !Aku takk nafikan aku juga melakukan kesilapan . Pengalaman mematang kann kita right?Aku harap dgn pengalaman yg dahh mematangkan kita tuh ,
membuatkan kita bertindak secara rasional , berfikir kehadapan dan bermuhasabah diri . Bukan niat menunding jari ,bukan jugak meninggi diri, tapi hanya mengingatkan diri sendiri dan saling mengingati .Aku harap pemikiran kita sama utk belajar memaafkan org lain .Sepertimana EGO yg tinggi ,di letakkan serendah yg mungkin utk memudahkan hati kita memaafkan org lain ,walaupun kesalahan itu bukan dari kita .Perlu ke bermasam muka hanya dgn mungkin satu gurauan atau percakapan org terhadap kita . Dengan bermusuhan dapat menyelesaikan masalah ? takk , hanya menambahkan perasaan benci , marah , dendam yang memusnahkan sesuatu perhubungan . Kalaw aku salah , maaf . bukan sengaja . Kesilapan yg takk di duga .Forgive and Forget .

1 comment: